Social Media & Content Coördinator

Vacature Freelance Social Media & Content Coördinator

Als Social Media & Content Coördinator werk je nauw samen met de marketingcommunicatie manager, de afdelingen Festival, Conference en Partnerships en zorg jij ervoor dat alle content op tijd wordt verwerkt, geplaatst en gerapporteerd.

Positie: Freelance
Periode: Per direct, ongeveer 8 maanden
Werkweek: 12-40 uur per week

Click here for the English version.

Hieronder de belangrijkste taken:

+ Het vertalen van de marketing en communicatiestrategie naar de uitvoering hiervan;

+ Dagelijkse coördinatie en uitvoering van alle communicatie uitingen op het platform, hierbij ben je verantwoordelijk voor het maken van zowel de contentplanning en het naleven van deze planning, alswel de creatie ervan. Ervaring met photoshop is dus een pré;

+ Schrijven, cureren & redigeren van nieuwsbrieven, blogposts en andere online uitingen;

+ Contact onderhouden met (media)partners uit binnen- en buitenland en in staat om ze op het juiste moment van de juiste input te voorzien;

+ SEO en SEA rapportages en data-analyses, je voert je A/B-tests uit en evalueert resultaten;

+ Begeleiden van de stagiair(e) marketing & communicatie en het coördineren van team fotografie en video tijdens het evenement.

Jouw profiel:

+ Je bent minimaal drie jaar werkzaam (geweest) als content- of communicatiemanager in de creatieve industrie;

+ Je hebt goede kennis van de elektronische muziekindustrie en je kent het Amsterdam Dance Event en haar platform;

+ Je hebt een afgeronde HBO-opleiding bij voorkeur in de richting van marketingcommunicatie;

+ Je werkt resultaatgericht en georganiseerd. Je bent in staat je flexibel op te stellen en je bent creatief in het vinden van oplossingen;

+ Project- en accountmanagement gaan je van nature gemakkelijk af, je bent in staat moeiteloos te schakelen met interne- en externe accounts;

+ Je bent flexibel, kan je makkelijk aanpassen aan variabele werktijden en veranderende omstandigheden;

+ Je kent de online wereld, maar ziet ook het belang van print en andere vormen van communicatie;

+ Affiniteit met de elektronische dance industrie en bijbehorende (sub)genres is een pré.

Daarnaast beschik je over de volgende vaardigheden:

+ Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in spraak als schrift (Nederlands en Engels);

+ Goede kennis van office applicaties en andere tools (Buffer, Keynote, Slack, Active Campaign, Google Analytics etc.);

+ Kennis van Adobe Creative Cloud (Photoshop en/of InDesign is een pré);

+ Goede kennis van social media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube);

+ Ervaring met het werken in een CMS en CRM-systeem.

Wij bieden:

+ Een gevarieerde opdracht binnen een enthousiast team dat varieert van 10 tot 25 medewerkers;

+ Een dynamische, gezellige en inspirerende werkomgeving in Amsterdam Oost;

+ Flexibele werkmogelijkheden;

+ Een marktconforme vergoeding.


Nachtcultuur en dance zijn ontstaan vanuit de behoefte aan vrijheid voor groepen die zich niet vertegenwoordigd voel(d)en in de mainstream cultuur. Inclusiviteit zit in het DNA. ADE streeft naar diversiteit in haar team, partners, programma en publiek.


Solliciteren kan door je motivatiebrief en cv in te sturen via dit formulier. De sluitingsdatum is 10 mei 2021.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.